Skip to main content

Grandiosa stödjer Mustaschkampen

Grandiosa stödjer Mustaschkampen

Grandiosa, Sveriges mest sålda frysta pizza*, blir budbärare till Mustaschkampen. I en butikskampanj uppmärksammar Grandiosa prostatacancer och varje gång en pizza säljs under november månad stöttar konsumenterna cancerforskningen.

Mustaschkampen är en årlig återkommande kampanj till förmån för prostatacancer och manlig hälsa. Både humor och allvar blandas i kampanjen där mustaschen, som är kampanjens signum, har blivit ett roligt inslag. I allvaret ligger att prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom.

- Vi har valt att medverka i Mustaschkampen för att kampanjen fokuserar på en angelägen fråga. Med Grandiosa som budbärare vill vi uppmärksamma prostatacancer och samtidigt bidra till forskningen, säger Joakim Wictorin, marknadschef. 

Grandiosa bidrar till forskningen av prostatacancer med 100 000 kronor.

Grandiosa bakas med omsorg i äkta stenugn i Sveriges största pizzeria i Orkla Foods Sveriges anläggning i Vansbro. Pizzorna är tillagade på råvaror av hög kvalitet och recepten är sammansatta utifrån de smaker som svenskarna vill ha på sina pizzor.  

Blå mustaschen – symbolen för kampen mot prostatacancer

Varje år, främst i november, odlas mustascher runt om i hela världen för att uppmärksamma kampen mot prostatacancer. Den blå mustaschen är symbol för Prostatacancerförbudet och mustaschkampen och finns på material från Grandiosa ute i butikerna. Med den blå mustaschen vill Prostatacancerförbundet inte bara uppmärksamma prostatacancer utan även få män att börja tala om det som skaver hos dem.

 

*(Nielsen, R26w -feb 26 2017)