Paulúns Superknäcke med chiafrön har nominerats till Årets Dagligvara

Paulúns Superknäcke med chiafrön är nominerat till priset ”Årets Dagligvara”. Knäckebrödet lanserades under förra året och har blivit en omtyckt produkt bland svenska konsumenter.

Paulúns Superknäcke är bakat av surdeg, ger bra mättnad och innehåller extra protein från 26 procent fröer som exempelvis chiafrön, sesamfrön och linfrön.

- Vi är stolta och glada att Paulúns Superknäcke med chiafrön har nominerats till Årets Dagligvara. Det bevisar att knäckebrödet tillgodoser konsumenternas behov av nya hälsosamma alternativ som förenar nyttighet med god smak, säger Nina Sandström, marknadschef.

Paulúns Superknäcke med chiafrön har påverkat på hela kategorin Total knäckebröd portionsbitar med en tillväxt med 23 procent.*

Priset ”Årets Dagligvara” delas ut av branschorganisationerna DLF (Dagligvaruleverantörers Förbund), Svensk Dagligvaruhandel och marknadsanalysföretaget Nielsen. Vinnaren utses på Stora Dagligvarugalan, som arrangeras av DLF och Svensk Dagligvaruhandel den 5 oktober.

Paulúns, ett varumärke inom Orkla Foods Sverige, har ett sortiment som omfattar även müsli, granola, flingor, gröt, kylda soppor, flingor, gröt samt ris- och grynmix. Alla produkter är framtagna tillsammans med näringsfysiologen Fredrik Paulún och är helt utan tillsatt socker eller tillsatser. Bara bra mat.

* Källa: Nielsen ScanTrack, TOTAL DVH

* Rullande helår vecka 12, 2017